søndag 18. oktober 2009

Høst 2009









Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har skrevet her nå, men Chivasgutten har vært syk, og jeg har ligget litt lavt i terrenget, for å si det sånn. Ja, ikke så veldig lavt, da. Det ligger jo ikke helt for meg. Jeg krever mitt uansett, og mutter'n har vært flink til å skjønne at jeg trenger turer og stimulering selv om Chivas ikke har kunnet være med på alt. Men nå er heldigvis Chivas frisk igjen, og vi kjører på med treninger sammen.

På høstens skogsturer har jeg kost meg som bare det, særlig etter 20. august. Det er herlig å være i skogen hele året, men spesielt godt å løpe løs, altså! Jeg tar meg noen skikkelige turer ut i huttiheita og sjekker fuglelivet. De som mener at vi Stabijer ikke er fugleinteresserte, bør snakke litt med meg. Jeg er helt klar bare jeg hører et lite pip i skogen, og trostene holder seg jo ofte på bakken, jeg har full kontroll på dem, altså. Jeg stilles ut i gruppe 7, det er helt klart riktig gruppe for meg. :)

For tiden jobber jeg med å passere andre hunder i nabolaget. Det er ikke lett, altså. Jeg har sååå lyst til å leke med alle, men det passer ikke alltid, sier disse menneskene mine. Jeg har begynt å skjønne at jeg skal bare gå pent forbi, og nå har jeg klart det mange ganger de siste dagene vi har trent. Da blir mutter'n så glad, at jeg tror det lønner seg å høre på henne. Hun passer jo på at jeg får hilst på noen hunder også, så jeg blir jo ikke akkurat ensom av denne treningen.
I tillegg har vi begynt så smått med litt lydighetstrening igjen. Det er mye morsommere nå som jeg er blitt eldre, og endelig skjønner jeg alle disse ordene de sier til meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det var litt rart at de snakket til meg og trodde jeg skulle forstå menneskespråket, men nå er jeg blitt sååå flink.

Vi har vært på litt utstilling igjen, men det synes jeg bare er mas og ganske så kjedelig. Jeg viser meg mer enn gjerne frem for nesten hvem som helst, men alle disse folka på utstilling gjør meg stresset. Det er mye morsommere å gå spor, for eksempel. Det blir helt sikkert mer sportrening på oss utover høsten og vinteren - vi gleder oss allerede. Chivas er MYE flinkere til å gå spor enn meg, men jeg prøver så godt jeg kan, og jeg blir nok også flink bare jeg får littt tid på meg. For noen uker siden gikk jeg feltsøk. DET var kult! Jeg fant alle lekene de hadde gjemt, og fikk masse ros etterpå.

Har det altså helt fint for tiden, og gleder meg veldig til snøen kommer så jeg kan base og gå skiturer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar