fredag 20. februar 2009


Utstillingjenta
I morgen - 21.februar 2009 - skal vi på NKK-utstilling i Bø. Vi har vært med på 5 utstillinger tidligere, og er veldig fornøyde med tilbakemeldingene vi får fra dommerne vi har stilt for så langt.

Med Baluba kom også lysten til å vise fram denne flotte hunden. Da hun allerede på første utstilling fikk CK og dommeren oppfordret oss til å fortsette å stille, var det motivasjon nok til å fortsette. Det er likevel oppdretteren til Baluba - Britt - som har fått oss med i ringen, noe jeg er veldig takknemlig for. Siden jeg i utgangspunktet tenker at utstilling ikke gjør hundene glade, har det vært veldig viktig for meg å ha følgende motto: Ustilling skal være gøy, utstilling skal være sosialt for hund og eier, vi er der for å bygge relasjoner mellom Baluba og meg og for å vise fram hvor flott rasen Stabyhoun er!

Baluba kan være litt engstelig i haller med mye støy, og har stor glede av Capri som vi møter hver gang. Engstelsen er heldigvis i ferd med å gå helt over. Vi har jobbet jevnt og trutt med miljøtrening i ulike haller uten at vi har stilt selv, i tillegg til at kurset vi er med på for tiden foregår inne i en hall med tidvis mye støy.

Som uerfaren utstiller, har jeg opplevd å glemme de utroligste ting til utstillingen. Derfor har jeg laget huskeliste og må gjøre alt klart kvelden i forveien. Blir foreløpig litt ekstra stressa rett før vi skal av gårde.

Vi gleder oss til Bø-utstillingen!

1 kommentar:

  1. Lykke til på utstilling med frøkna :-)

    Klem fra Stine og Buffi

    SvarSlett