tirsdag 24. februar 2009

Utstilling i Bø


Lørdag sto vi opp før alle andre - trodde vi. Det var visst flere som skulle ut i snøværet, for det var nesten kø på veiene klokka sju! Vi møtte Kari og Capri ved Hokksund og hadde en veldig koselig biltur til og fra Bø. To jenter i bil betyr mye skravling!


Da vi nærmet oss Bø, så vi mange biler med hundebur - og ved Bøhallen var det virkelig masse biler, hunder og mennesker! Hallen var virkelig full, noe av det trangeste jeg har vært med på (foruten Bruce Springsteen på Valle Hovin... :-) ). Baluba taklet nå hallen bedre enn noen gang, ingen problemer med å gå inn i eller være inne i hallen. Det er en seier i seg selv.


Baluba og jeg hadde også god kontakt før vi skulle i ringen, og vi bare gledet oss. Hun løp velvillig i ringen da det var vår tur, sto fint, og jeg var stolt av lille prinesessen. Som jeg har skrevet tidligere, er jeg med på dette for å knytte bånd mellom hund og meg, vise fram rasen og ha det hyggelig med andre. Denne gangen likte nok ikke dommeren hunden min, det kan jeg ikke gjøre noe med. For første gang fikk vi andre premie og blå sløyfe - vår dårligste plassering hittil.


Vi fikk god støtte i forkant av Britt og ikke minst trøst på hjemveien av Britt, som sa at alle championer har en blå sløyfe. :-)


Jeg er forresten veldig glad for at Capri for første gang fikk bedre plassering enn Baluba. Synes det er viktig å glede seg over andres seire også, jeg da.


Den neste måneden skal vi pirke ekstra mye på lydighet - har meldt oss på til bronsemerkeprøven i mars en gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar